Processing deficits: a matter of semantics
Resumo
This paper will reflect upon the research by psycholinguists, applied linguists and speech-language pathologists in children's semantic processing of the formal language of the academic classroom, and recent attempts to devise intervention procedures that will assist children in comprehending the often decontextualized language of instruction. In so doing, it is necessary to consider the child's developmental status, present cognitive and metacognitive strategies, speed of lexical access and retrieval, semantic schemes and scripts, as well as the episodic memory constraints of young children. Indeed, while it is important to analyze how children process instructional language, it is equally important to consider how instructional language, either spoken or written, may be modified to more clearly meet the processing capacities of language disordered children.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1989 Kathrine G. Butler
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.