"Clay" or a model of repetition
Resumo
Two things have called the critics' attention ) in James Joyce's "Clay," the tenth story in Dubliners: the symbolic duplicity of Maria, at the same time the witch and the Virgin, and the omission, when Maria sings "I Dreamt that I Dwelt," of the second stanza of the song, the hit tune from the opera The Bohemian Girl, libretto by Alfred Bunn and music by Michael William Balfe. 2 Although Joyce presents this omission in an ambiguous way ("she sang again," "no one tried to show her her mistake"3), much attention has been given, in critical analyses of the story, to the stanza which is not sung, where there are references to marriage, something Maria, old and ugly, could not aspire to.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1991 Heleno Godoy

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.