Brazilian readers and contextual reference
Resumo
This article describes an experiment carried out using Brazilian university students at UFSC, the purpose being to check comprehension relationships between two types of contextual reference and two languages, Portuguese and English. A major stimulus for the research was the question: are Brazilian students' difficulties in reading English related more to English language difficulties or to difficulties in processing text in general?Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1985 Lilia M. O. Carioni
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.