Informational literacy competency of Brazilian Indigenous students at Londrina State University

Authors

  • Hugo Leonardo Prado Universidade Estadual de Londrina (UEL)
  • Jucenir da Silva Serafim Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, Universidade Estadual de Londrina (UEL)
  • Clara Duarte Coelho Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, Universidade Estadual de Londrina (UEL)
  • Linete Bartalo Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

DOI:

https://doi.org/10.5007/1518-2924.2017v22n49p102

Keywords:

Informational Literacy Competency, Informational Behavior, Brazilian Indigenous Students, Informational Needs

Abstract

http://dx.doi.org/10.5007/1518-2924.2017v22n49p102

Addresses the informational literacy competency for higher education of Brazilian Indian students at Londrina State University, who were admitted at the institution through the entrance exam for indigenous population and Quotas law. Therefore, a questionnaire using Likert scale was applied to collect data on the students’ profile and measure their behavior frequency.To analise the results, it was used a categorization convention of the obtained averages, which are correspondend to behavior frequency reported by the research participants. The biggest information need found was concerning extra curricular activities. In general, Internet is the most accessed information source, with preference for the search engine Google.

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Author Biographies

Hugo Leonardo Prado, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Bibliotecário do Serviço Nacional de Aprendizagem Industrial (SENAI) de Cascavel, Paraná.

Jucenir da Silva Serafim, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação na Universidade Estadual de Londrina (UEL).

Clara Duarte Coelho, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação na Universidade Estadual de Londrina (UEL).

Linete Bartalo, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Professora do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação na Universidade Estadual de Londrina (UEL).

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Published

2017-05-09

How to Cite

PRADO, Hugo Leonardo; SERAFIM, Jucenir da Silva; COELHO, Clara Duarte; BARTALO, Linete. Informational literacy competency of Brazilian Indigenous students at Londrina State University. Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação, [S. l.], v. 22, n. 49, p. 102–114, 2017. DOI: 10.5007/1518-2924.2017v22n49p102. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v22n49p102. Acesso em: 9 nov. 2024.