Physics teaching for deaf: a mechanical and electronic experiment for teaching of sound waves
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2017v34n1p197Abstract
This work is about the role of assistive technology on conceptual understanding and social integration of deaf students. The authors present two versions (mechanical and electronic) of a didactic experiment, developed by them, to teach sound waves for deaf students. A brief history of education for deaf from antiquity, followed by a theoretical discussion about the physics of voice, is made. Two versions of the experiment with their technical details and the process of preparing, as well as a theoretical discussion about the prospect for didactic use of this experiment, guided by a vigotskian conception are presented. Finally, the authors make considerations on the potential use of this experiment aiming the inclusion of deaf students.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.

Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >
