PROPOSAL OF ACTIVITY FOR APPROACH TO CONCEPT TEACHING IN THE MIDDLE OF ENTROPY
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2009v26n2p367Abstract
To teach concepts of Thermodynamics for students of high school, primarily those relating to the Second Law, is not trivial task, in view of the rare activities proposed to approach these concepts in the classroom. The aim of this article is to offer a proposal for construction activity from simple, inexpensive and easy to use in the classroom so that it can be used by teachers of Physical of the high school aiming teach concepts relating to the Second Law of Thermodynamics.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >