The history of the evolution of the physical energy concept as support for teaching and learning - part I
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n2p407Abstract
This paper aims to show the essential aspects of the development of the physical concept of energy, in order to subsidize the choice of teachers about the best way to understand and teach this concept. We will study the thought of some of the main scientists who were interested on the subject, and the emerging debates around this topic. The paper is divided in two parts. Firstly, some contributions of Thomas Young, Johann Bernoulli, Galileo Galilei, René Descartes and Leibniz will be analyzed. Moreover, the evolution of the physical concept of energy in the context of machines and beyond the mechanics will be presented. The main idea that guides the discussion of this text is the fact that the development of the physical concept of energy is closely related to the development of the principle that there is a "constancy in the midst of change". That is, something is always constant despite changes in the environment.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >