The story of a singular teaching experience – Part II: the case of the disciplines “Basic Physics” at UFBA
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2016v33n2p527Abstract
In this paper we report a singular teaching experience, held at the night Physics Program for students who seek a teaching degree at the Federal University of Bahia (UFBA), involving the contents of basic university Physics. In this experiment, the contents were structured on historical grounds, at least for the most part, and taught across Basic Physics I, II, III and IV, according to a simultaneously historical, phenomenological (experimental), mathematical and conceptual approach. These courses are offered alongside with the traditional General and Experimental Physics I, II, III and IV, which are intended for undergraduate students in the exact sciences, including degree in Physics night students.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >