Practical-experimental activities in Physics Education
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2017v34n1p265Abstract
In this paper we present a discussion about the role of practical-experimental activities in physics education from our readings. It is a reflection on those activities that are considered essential in order to minimize difficulties in learning and teaching processes. To this end, we brought authors who not only advocate the use as well as those who are critical of the pedagogical function of these activities as they are carried out, particularly among researchers who associate their use strengthening of a naive and positivist view of science. It is expected, therefore, to contribute to a critical reflection of the actors involved in the physics education to have didactic laboratory as a research object.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >