The institution of “Elementary Particle Physics” as a scientific discipline and its relation to teacher training
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2018v35n1p81Abstract
The debate regarding the consolidation of a new area as a scientific discipline is not a well explored issue in the literature, albeit its relevance to teacher training. On the contrary to what one might think, scientific disciplines are not a spontaneous manner of how phenomena appear in nature. They are product of human creation, and each one has its own history. In order to reinforce this thesis, we shall introduce the case of the constitution of Elementary Particle Physics as a scientific discipline. By this episode, we also intend to show how epistemological issues can be raised during the process of teacher training in order for them to gain a clearer picture of the processes through which science develops itself.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >