Planning teaching from a learning perspective: an analysis of didactic approaches in the introduction to thermal physics
Abstract
This paper presents a review of teaching approaches in introductory courses about Thermal Physics. As the approaches are based and reported by research it was possible to contrast elements considered by science educators in designing teaching activities. Research based teaching sequences must consider not only the structure of knowledge to be taught, but also students ways of reasoning about these contents and the dynamism of learning processes in classroom settings. In conclusion, we assert that an attention to learning processes brings, necessarily, to reduce the rigor and fidelity with the established scientific knowledge.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >