Bioethics teaching in the field of health sciences in Brazil: study of systematic review
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-1384.2008v5n2p47Abstract
The objective of this work is to know the scientific productions about the bioethics teaching in the field of Sciences of Health in Brazil. Exploratory and descriptive study used the systematic revision technique to collect data. Survey carried through in periodic scientific in the following databases: LILACS, SciELO, BDENF, BBO, and the database of thesis of CAPES and BDTD/IBICT. 18 articles and 12 post-graduation stricto sensu works were identified. The articles were classified in original articles, of revision and reflection. The dissertations and thesis were included in the categories: studies with or without empirical evidences. It was concluded that, after two decades of teaching and research, the works related to the Bioethics teaching in the field of the health are still few. Keywords: Bioethics; Teaching; Higher Education; Health Sciences; Brazil.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).