School age experiences of university students for transition towards higher education
Abstract
The study was designed to examine the school age experiences of university students, specifically the roles their school teachers, parents, and they themselves played in their preparation for higher education. One thousand students from twenty universities were randomly selected. Data collected through developed questionnaire was tabulated, analysed and discussed. Chi Square was applied to determine whether the observed frequencies were significantly different from the expected frequencies. Main conclusions of study were that the students negated the role of school teachers, student self, peers and school environment with the preparation skills needed for university level work, while only parents’ role was found significant in preparing students for higher education. Keywords: School Age, Role of teachers, Role of Parents, Role of Peers, Role of School Environment, Transition to Higher Education.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Muhammad Imran Yousuf
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).