The infotainment in centenary Brazilian newspapers
DOI:
https://doi.org/10.5007/1984-6924.2008v5n1p37Abstract
Taking into account the information society paradigm , the present study seeks to analyze how Brazilian journalism has incorporated, approached and introduced infotainment editorial content to the reader. The reference for this research were the daily Brazilian newspapers O Estado de S. Paulo and A Tribuna, from Santos. The main conclusion is that the reference newspaper is practicing a new type of journalism called infotainment. Thhough quite new, this editorial content type is a tendence and it can ratify the journalistic current exercise and praxis.Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à revista Estudos em Jornalismo e Mídia, o autor estará cedendo integralmente seus direitos patrimoniais da obra à publicação, permanecendo detentor de seus direitos morais (autoria e identificação na obra), conforme estabelece a legislação específica. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da revista. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes. A revista Estudos em Jornalismo e Mídia está sob a Licença Creative Commons