Juvenile protagonism in audio and video: the movement Ocupa in the screens of the computer and the TV
DOI:
https://doi.org/10.5007/1984-6924.2016v13n2p8Abstract
Supported by the theoretical-methodological dimensions of Televisual Analysis and Media and Education, this work reflects on the student participation in informative audiovisual production regarding the educational scenario in Rio de Janeiro and focusing on the protagonism of the students of the Escola Estadual Prefeito Mendes de Morais in the Occupy Movement. Based on a comparative study of audiovisual formats and contents created by students published on the YouTube channel and on local news reports available at GloboPlay about the occupation, this article discusses how this event was built in the media environment and the current trends of enunciation of the audiovisual journalistic narratives arising from the hybridization of languages and formats on the computer and television screens.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à revista Estudos em Jornalismo e Mídia, o autor estará cedendo integralmente seus direitos patrimoniais da obra à publicação, permanecendo detentor de seus direitos morais (autoria e identificação na obra), conforme estabelece a legislação específica. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da revista. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes. A revista Estudos em Jornalismo e Mídia está sob a Licença Creative Commons