OS PRINCIPAIS PROBLEMAS DA EDUCAÇÃO FÍSICA E SUAS RELAÇÕES COM A REALIDADE NA/DA EDUCAÇÃO INFANTIL
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
In this chapter, we make a discuss about the difficulties faced by physical education teachers that work with Children Education in the network education of Florianópolis. Some of these difficulties are related to public policy issues that are submitted. However, the central axis of debate concerns about the relationship between Physical Education teachers and teachers who work daily with children in the classroom. Relationships that can often set up as a hierarchy between the professionals in the Children Education Institutions, which reflects a distancing and lack of partnership/complicity which would develop a work that includes the children in his/her entirety, needs and specificities.Downloads
Published
2009-08-06
How to Cite
FARIAS, Denize Costa; GOULART, Michelle Cristina; AMORIM, Santa Helena. OS PRINCIPAIS PROBLEMAS DA EDUCAÇÃO FÍSICA E SUAS RELAÇÕES COM A REALIDADE NA/DA EDUCAÇÃO INFANTIL. Motrivivência, Florianópolis, v. 19, n. 29, p. 87–102, 2009. DOI: 10.5007/%x. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/11248. Acesso em: 28 dec. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).
