Abordagens, Concepções e Perspectivas de Educação Física Quanto à Metodologia de Ensino nos Trabalhos Publicados na Revista Brasileira de Ciências do Esporte (Rbce) em 2009

Authors

  • Aline Fabiane Barbieri UEM-PR
  • Ana Beatriz Porelli UEM-PR
  • Rosângela Aparecida Mello UEM-PR

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p223

Abstract

In the 1980s, our country was marked by a process of political opening, which in the field of Physical Education,led a moment of reflection and discussion on the legitimacy and importanceof discipline in schools, disciplinethat was being guided mainly by the prospect physical fitness. As a result, there were several concepts, approaches and perspectives, which sought to give a new direction for the school physical education. This bias, in the following article we proposed to analyze the articles published in the RBCE in 2009 on the methodologyto school and thereby determine whether there is still a predominance of some perspective.

Author Biographies

Aline Fabiane Barbieri, UEM-PR

Acadêmica de Educação Física Licenciatura na Universidade Estadual de Maringá (UEM-PR). É bolsista do Programa de Educação Tutorial PET/SESu.

Ana Beatriz Porelli, UEM-PR

Estudante da Universidade Estadual de Maringá; bolsista do Programa de Educação Tutorial - PET/SESu desde 2008.

Rosângela Aparecida Mello, UEM-PR

Possui mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (2000) e doutorado em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2009). É professora de Fundamentos de Educação Física na Universidade Estadual de Maringá.

Published

2010-07-15

How to Cite

BARBIERI, Aline Fabiane; PORELLI, Ana Beatriz; MELLO, Rosângela Aparecida. Abordagens, Concepções e Perspectivas de Educação Física Quanto à Metodologia de Ensino nos Trabalhos Publicados na Revista Brasileira de Ciências do Esporte (Rbce) em 2009. Motrivivência, Florianópolis, v. 20, n. 31, p. 223–240, 2010. DOI: 10.5007/2175-8042.2008n31p223. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p223. Acesso em: 27 jan. 2025.