Abordagens, Concepções e Perspectivas de Educação Física Quanto à Metodologia de Ensino nos Trabalhos Publicados na Revista Brasileira de Ciências do Esporte (Rbce) em 2009
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p223Abstract
In the 1980s, our country was marked by a process of political opening, which in the field of Physical Education,led a moment of reflection and discussion on the legitimacy and importanceof discipline in schools, disciplinethat was being guided mainly by the prospect physical fitness. As a result, there were several concepts, approaches and perspectives, which sought to give a new direction for the school physical education. This bias, in the following article we proposed to analyze the articles published in the RBCE in 2009 on the methodologyto school and thereby determine whether there is still a predominance of some perspective.Downloads
Published
2010-07-15
How to Cite
BARBIERI, Aline Fabiane; PORELLI, Ana Beatriz; MELLO, Rosângela Aparecida. Abordagens, Concepções e Perspectivas de Educação Física Quanto à Metodologia de Ensino nos Trabalhos Publicados na Revista Brasileira de Ciências do Esporte (Rbce) em 2009. Motrivivência, Florianópolis, v. 20, n. 31, p. 223–240, 2010. DOI: 10.5007/2175-8042.2008n31p223. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p223. Acesso em: 27 jan. 2025.
Issue
Section
Cientifique-se
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).