O ENSINO DO CONTEÚDO DANÇA NA 5ª E 6ª SÉRIE DO ENSINO FUNDAMENTAL A PARTIR DA DANÇA FOLCLÓRICA E DA DANÇA DE RUA
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p99Abstract
The present study started from the investigation needs about the pedagogicalpractices of teaching the subject dance in the Physical Education,the objective was to give opportunityto the insertion of dance from the perspectives and configuration of folk dance and street dance. In order that, the qualitative method was taken into consideration as a methodology to cover the issue of understanding the participants reality inserted on that. The action research was also used to allow the researchers act as participants inserted in the process. It was observed that the methodological possibilities of teaching such subject of the dance were those one’s which taken as assumption the students´ reality valuation, as well as, their creativityand spontaneous potential.Downloads
Published
2010-07-09
How to Cite
GRANDO, Daiane; HONORATO, Ilma Célia Ribeiro. O ENSINO DO CONTEÚDO DANÇA NA 5ª E 6ª SÉRIE DO ENSINO FUNDAMENTAL A PARTIR DA DANÇA FOLCLÓRICA E DA DANÇA DE RUA. Motrivivência, Florianópolis, v. 20, n. 31, p. 99–114, 2010. DOI: 10.5007/2175-8042.2008n31p99. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p99. Acesso em: 28 feb. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).