Training and educational performance in second time program: reflections on the daily tasks of the teacher
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2012v24n38p40Abstract
This article is intended to reflect on the pedagogical practice of teachers working ProgramSecond Time - PST, having as parameter the program guidelines and training of thoseinvolved in the process. The data analyzed were collected by questionnaire fruits ofrecords added to the observation team on-site visitations covenants located in the statesof Pernambuco and Sergipe. Considerations point to the difficulty of operationalizingthe Second Half Program guidelines, especially in methodological issues in the supplyof sports, even considering the training required in the guidelines of the second half.Downloads
Published
2012-09-13
How to Cite
DE ARAÚJO, Alysson Carvalho; CAVALCANTI, Loreta Melo Bezerra; TASSITANO, Rafael Miranda; DE LACERDA, Eliene Pereira; TENÓRIO, Maria Cecília Marinho. Training and educational performance in second time program: reflections on the daily tasks of the teacher. Motrivivência, Florianópolis, n. 38, p. 40–58, 2012. DOI: 10.5007/2175-8042.2012v24n38p40. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n38p40. Acesso em: 19 oct. 2024.
Issue
Section
Seção Temática
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).