Training and educational performance in second time program: reflections on the daily tasks of the teacher

Authors

  • Alysson Carvalho de Araújo UFRN
  • Loreta Melo Bezerra Cavalcanti IFRN
  • Rafael Miranda Tassitano UFRPE
  • Eliene Pereira de Lacerda UFG
  • Maria Cecília Marinho Tenório UFRPE

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2012v24n38p40

Abstract

This article is intended to reflect on the pedagogical practice of teachers working ProgramSecond Time - PST, having as parameter the program guidelines and training of thoseinvolved in the process. The data analyzed were collected by questionnaire fruits ofrecords added to the observation team on-site visitations covenants located in the statesof Pernambuco and Sergipe. Considerations point to the difficulty of operationalizingthe Second Half Program guidelines, especially in methodological issues in the supplyof sports, even considering the training required in the guidelines of the second half.

Author Biographies

Alysson Carvalho de Araújo, UFRN

Professor Assistente I do Departamento de Educação Física da UFRN. Consultor do Ministério do Esporte para o programa segundo tempo desde 2008.Contato: allyssoncarvalho@hotmail.com.

Loreta Melo Bezerra Cavalcanti, IFRN

Professora de Educação Física da IFRN. Consultor do Ministério do Esporte para o programa segundo tempo desde 2008.Contato: loretamelo@gmail.com.

 

Rafael Miranda Tassitano, UFRPE

Professor Assistente III do Departamento de Educação Física da UFRPE. Consultor do Ministério do Esporte para o programa segundo tempo desde 2008.Contato: rafael_tassitano@hotmail.com.

Eliene Pereira de Lacerda, UFG

Professora Assistente I da Faculdade de Educação Física da UFG. Consultora do Ministério do Esporte para o programa segundo tempo entre 2008-2010.Contato: elienemorango@yahoo.com.br.

Maria Cecília Marinho Tenório, UFRPE

Professora Assistente I do Departamento de Educação Física da UFRPE. Consultora do Ministério do Esporte para o programa segundo tempo desde 2010.Contato: mariaceciliatenorio@gmail.com.

Published

2012-09-13

How to Cite

DE ARAÚJO, Alysson Carvalho; CAVALCANTI, Loreta Melo Bezerra; TASSITANO, Rafael Miranda; DE LACERDA, Eliene Pereira; TENÓRIO, Maria Cecília Marinho. Training and educational performance in second time program: reflections on the daily tasks of the teacher. Motrivivência, Florianópolis, n. 38, p. 40–58, 2012. DOI: 10.5007/2175-8042.2012v24n38p40. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n38p40. Acesso em: 19 oct. 2024.