Impact of sports activities, informatics and music on the life school of students with full-time education

Authors

  • Daianne Pedrosa da Silva Graduada em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília.
  • Maritza Alves de Souza Coura Mestre em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília. UNIDESC, Município de Luziânia, GO.
  • Roberto Nóbrega Universidade Católica de Brasília
  • José Fernando Vila Nova de Moraes Doutorando em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília (UCB). Brasília, DF. Colegiado de Educação Física. Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF). Petrolina, PE.
  • Carmen Sílvia Grubert Campbell Universidade Católica de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2012v24n39p142

Abstract

The aim of the present study was to qualitatively analyze the social impact of full-timeeducation in students from the Classe 08 School of North Taguatinga, Distrito Federal,Brazil. A sample of 175 children between 6 and 12 years of age attending grades 1 to5 participated in the study. The volunteers practiced sports such as gymnastics, dance,handball and indoor soccer, and had music and computer lessons, during the morningor afternoon. A questionnaire containing 15 questions with three possible answers eachwas used. The results show that the children participating in the full-time educationproject improved their socialization, organization and discipline, feeding habits, andenhanced their knowledge on other kinds of sports, music, and computer programs.

Author Biographies

Maritza Alves de Souza Coura, Mestre em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília. UNIDESC, Município de Luziânia, GO.

Formada em Educação Física pela Faculdade Alvorada – Brasília/DF, pós-graduada em Musculação pela UNIGRANRIO, Mestre em Educação Física pela Universidade de Brasília e Professora do curso de Educação Física do Centro Universitário UNIDESC.

Roberto Nóbrega, Universidade Católica de Brasília

Mestrado em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília. UCB. (2001) e Doutorado em Educação - Wisconsin. USA. (2003). , atuando principalmente nos seguintes temas: Educação, Educação Física Escolar, e organização Desportiva.

José Fernando Vila Nova de Moraes, Doutorando em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília (UCB). Brasília, DF. Colegiado de Educação Física. Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF). Petrolina, PE.

Possui graduação em Educação Física pela Universidade de Pernambuco (2005), Especialização em Musculação e Treinamento de Força pela Universidade Gama Filho (2009) e Mestrado em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília (2009). Atualmente é professor assistente em regime de dedicação exclusiva da Fundação Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF), ministrando as disciplinas futebol/futsal, ginástica artística e rítmica e atletismo. Além disso, é doutorando em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília.

Carmen Sílvia Grubert Campbell, Universidade Católica de Brasília

Doutora em Ciências Fisiológicas pela Universidade de São Paulo - USP (2004). Atualmente é Professora da Graduação em Educação Física na disciplina Crescimento e Desenvolvimento Humano; Professora, orientadora e pesquisadora do Programa de Mestrado e Doutorado em Educação Física da Universidade Católica de Brasília (UCB); Coordenadora do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu em Educação Física Escolar (UCB) e Coordenadora do Laboratório de Estudos em Educação Física e Saúde (LEEFS-UCB).

Published

2012-12-05

How to Cite

Silva, D. P. da, Coura, M. A. de S., Nóbrega, R., Moraes, J. F. V. N. de, & Campbell, C. S. G. (2012). Impact of sports activities, informatics and music on the life school of students with full-time education. Motrivivência, (39), 142–150. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2012v24n39p142