Physical education daily stressors and factors: defining teachers and school managers

Authors

  • Simone da Silva Salgado Colégio Pedro II
  • Fabiano Lange Salles Colégio Pedro II
  • Cecília Fonseca Pessôa de Andrade Alves Colégio Pedro II

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2012v24n39p92

Abstract

The target of this layout is to present and discuss some aspects of Physical Educationteachers’ working conditions and some defensive strategies that can be used by themto overcome the professional fatigue. The first studies about Burnout dated from 1970.We conclude that, although cannot eliminate school daily stressors factors that takes partdirectly in Physical Education teacher’s actions, we can prevent and it requires a newposture of school management to a change the aim about the discipline and their needs.

Author Biographies

Simone da Silva Salgado, Colégio Pedro II

Possui Licenciatura em Educação Física pela UFRJ (2001) e Mestrado em Educação pela UERJ (2005). Atualmente é Doutoranda em Educação Física e Cultura pelo PPGEF da UGF e é professora de Ensino Fundamental do Colégio Pedro II. Na Educação Superior tem experiência na área de Educação, com ênfase em Didática e Prática de Ensino.

Fabiano Lange Salles, Colégio Pedro II

Possui graduação em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2003). Pós-graduado em Educação Física Escolar pela Universidade Gama Filho (2008). Atualmente é professor do Colégio Pedro II e professor da Prefeitura Municipal de Duque de Caxias. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Educação Física escolar

Cecília Fonseca Pessôa de Andrade Alves, Colégio Pedro II

Mestre em Educação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Professora do Colégio Pedro II.

Published

2012-12-05

How to Cite

SALGADO, Simone da Silva; SALLES, Fabiano Lange; ALVES, Cecília Fonseca Pessôa de Andrade. Physical education daily stressors and factors: defining teachers and school managers. Motrivivência, Florianópolis, n. 39, p. 92–100, 2012. DOI: 10.5007/2175-8042.2012v24n39p92. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p92. Acesso em: 4 feb. 2025.