Physical education daily stressors and factors: defining teachers and school managers
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2012v24n39p92Abstract
The target of this layout is to present and discuss some aspects of Physical Educationteachers’ working conditions and some defensive strategies that can be used by themto overcome the professional fatigue. The first studies about Burnout dated from 1970.We conclude that, although cannot eliminate school daily stressors factors that takes partdirectly in Physical Education teacher’s actions, we can prevent and it requires a newposture of school management to a change the aim about the discipline and their needs.Downloads
Published
2012-12-05
How to Cite
SALGADO, Simone da Silva; SALLES, Fabiano Lange; ALVES, Cecília Fonseca Pessôa de Andrade. Physical education daily stressors and factors: defining teachers and school managers. Motrivivência, Florianópolis, n. 39, p. 92–100, 2012. DOI: 10.5007/2175-8042.2012v24n39p92. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p92. Acesso em: 4 feb. 2025.
Issue
Section
Seção Temática
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).