A proposta CEPAL-OREALC: progresso técnico, cultura, política e educação
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
O objetivo deste trabalho é discutir as vínculações sistêmicas
propostas pela Comissão Econômica para a América Latina e
Caribe (CEPAL) e a Oficina Regional de Educação para a
América Latina e Caribe (OREALC))· entre desenvolvimento
econômico) educação e conhecimento. Seu âmbito está definido pela crítica à proposta: "Educação e Conhecimento - Eixo da Transformação Produtiva com Equidade" elaborada em 1992 por estas instituições. Tal trabalho pretende, de um lado, identificar as razões econômicas, políticas e culturais que subjazem às conexões entre desenvolvimento econômico e educação propostas neste documento e, de outro, apontar as possíveis conseqüências que podem advir aos países da região, em termos de seus sistemas de ensino, se adotadas as orientações propostas pela CEPAL-OREALC.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.