A formação do professor de deficientes visuais atuais perspectivas e restrições

Authors

  • Roseli Cecília Rocha de Carvalho Baumel Universidade de São Paulo, São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This paper discusses the teacher's formation in the visual defic iency. The leveis recount to the graduation, after graduation and courses of second degree, \{hitch give the oportunity of some evidences from the tipes of intervention in the brasilian actualitty. This programs ar interventions can to direct the thinking of permanent formation and transforming of Professors cited. Accomplishment of new lwestigation since the beginning-of the problem, and the problem itself, is suggested.

Author Biography

Roseli Cecília Rocha de Carvalho Baumel, Universidade de São Paulo, São Paulo

Graduação em Pedagogia (1975), mestrado em Educação (1982) pela UFPR, doutorado em Educação pela USP (1990). Professor da USP.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

1991-01-01

How to Cite

Baumel, R. C. R. de C. (1991). A formação do professor de deficientes visuais atuais perspectivas e restrições. Perspectiva, 9(16), 99–111. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles