A case study involving the application of an educational space geometry software

Authors

  • Adriana Tederke Volpatto UFSM (Universidade Federal de Santa Maria) - Campus Frederico Westphalen/RS
  • Patrícia Rodrigues Fortes UFSM (Universidade Federal de Santa Maria) - Campus Frederico Westphalen/RS
  • Sidnei Renato Silveira UFSM (Universidade Federal de Santa Maria) Campus Frederico Westphalen/RS

DOI:

https://doi.org/10.5007/1981-1322.2018v13n1p76

Abstract

This paper presents a case study in the mathematics education area, facing the application of educational software in the study of topics of spatia lgeometry. The case study proposes the construction of a planning activities using the GeoGebra software to support the teaching and learning processes in Mathematics in a class of 3rd year of high school, in a state school of elementary and high school located in Taquaruçu do Sul - RS. The case study will be validated through observation and questionnaires for the teacher and students. The results of these activities point out improvements in the teaching and learning of topics in Geometry, using Geogebra software, in the Mathematics classes of the class that participated in the case study.

Author Biographies

Adriana Tederke Volpatto, UFSM (Universidade Federal de Santa Maria) - Campus Frederico Westphalen/RS

Bacharel em Sistemas de Informação - UFSM

Currículo http://lattes.cnpq.br/2852864016526942

Patrícia Rodrigues Fortes, UFSM (Universidade Federal de Santa Maria) - Campus Frederico Westphalen/RS

DETA - Departamento de Engenharia e Tecnologia Ambiental - UFSM

Licenciada em Matemática pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Mestre em Matemática Aplicada e Doutora em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Currículo Lattes:

http://lattes.cnpq.br/0002893483510573

Sidnei Renato Silveira, UFSM (Universidade Federal de Santa Maria) Campus Frederico Westphalen/RS

Professor Adjunto do Departamento de Tecnologia da Informação - UFSM

Bacharel em Informática (ULBRA), Especialista em Administração e Planejamento para Docentes (ULBRA), Especialista em Gestão Educacional (SENAC), Mestre em Ciência da Computação (UFRGS) e Doutor em Ciência da Computação (UFRGS)

Currículo Lattes:

http://lattes.cnpq.br/0107727024654188

Published

2018-11-14

Issue

Section

Artigos