The university teaching practice and the Brazilian education law

Authors

  • Horácio Wanderlei Rodrigues UFSC

DOI:

https://doi.org/10.5007/2177-7055.2009v30n58p35

Abstract

The object of this article is the analysis of existing requirements in Brazil for the exercise of teaching higher. The analysis is carried out primarily under normative, based on the LDB and, when necessary, seeking the opinions and resolutions of the CNE and the decrees of the MEC rules and specific conceptualizations. The conclusion is central to the Education Law requires all teachers of higher education have Brazilian post-graduate and that this must necessarily include content focused on teacher training.

Author Biography

Horácio Wanderlei Rodrigues, UFSC

Sou Professor Titular do Departamento de Direito da UFSC, instituição na qual leciono nos Cursos de Graduação e Pós-graduação (Mestrado e Doutorado). Obtive os títulos de Mestre e Doutor em Direito no CPGD / UFSC e realizei estágio de Pós-Doutorado no Programa de Pós-Graduação em Filosofia da UNISINOS. Meu tema de pesquisa atual é "Processos de produção do conhecimento na área do Direito - o conhecimento jurídico produzido através da pesquisa, do ensino e das práticas profissionais". As publicações efetuadas durante minha vida acadêmica tratam principalmente de temas vinculadas ao Acesso à Justiça, ao Direito Educacional, e ao Ensino e à Pesquisa na área do Direito (grande parte disponível para download através do blog www.aprenderdireito8.blogspot.com).

Published

2010-09-13

How to Cite

RODRIGUES, Horácio Wanderlei. The university teaching practice and the Brazilian education law. Seqüência - Legal and Political Studies, Florianópolis, v. 30, n. 58, p. 35–46, 2010. DOI: 10.5007/2177-7055.2009v30n58p35. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/sequencia/article/view/2177-7055.2009v30n58p35. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos