The Freinet Pedagogy: nature, society and education
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
The impact of the work of the French educator Celestin Freinet contradictory paths traveled in Brazil, perhaps as contradictory as the content and context of construction of his work. Generally absent from curricula of teacher training colleges, even in later periods, Freinet maintained a good part of initiatives to consolidate the project of education "alternative" mainly managed in the decades of 70 and 80 in most urban Brazilians. This experience is revolutionary by nature, is by proposing their own pedagogical strategies that give concrete answers those who seek it counter to traditional educational models based on individuality, and reproduction in the submission of models only.Downloads
Published
2002-01-01
Issue
Section
Review
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.