The Freinet Pedagogy: nature, society and education
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
The impact of the work of the French educator Celestin Freinet contradictory paths traveled in Brazil, perhaps as contradictory as the content and context of construction of his work. Generally absent from curricula of teacher training colleges, even in later periods, Freinet maintained a good part of initiatives to consolidate the project of education "alternative" mainly managed in the decades of 70 and 80 in most urban Brazilians. This experience is revolutionary by nature, is by proposing their own pedagogical strategies that give concrete answers those who seek it counter to traditional educational models based on individuality, and reproduction in the submission of models only.Downloads
Published
Issue
Section
License
As pessoas autoras cedem à revista Zero-a-Seis os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
As pessoas autoras têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
