For teachers of babies: a profession marked by subtlety
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This article aims to present some thoughts about the education of babies in collective spaces, building upon a search conducted in a nursery for the municipality of Florianópolis / SC. From the analysis of material collected in this nursery I could find that the pedagogical work carried out with little boys and girls is marked by subtlety of the shares present in relationships between teachers and children, who often are not perceived in the daily routine, but which are crucial in characterization of this profession. This subtlety is permeated by a complex involving the perception of each of the children, against the background of the role of education for teachers and the humanization of these small humans.Downloads
Published
2004-01-01
Issue
Section
Article
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.