For teachers of babies: a profession marked by subtlety
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This article aims to present some thoughts about the education of babies in collective spaces, building upon a search conducted in a nursery for the municipality of Florianópolis / SC. From the analysis of material collected in this nursery I could find that the pedagogical work carried out with little boys and girls is marked by subtlety of the shares present in relationships between teachers and children, who often are not perceived in the daily routine, but which are crucial in characterization of this profession. This subtlety is permeated by a complex involving the perception of each of the children, against the background of the role of education for teachers and the humanization of these small humans.Downloads
Published
Issue
Section
License
As pessoas autoras cedem à revista Zero-a-Seis os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
As pessoas autoras têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
