Early childhood education in debate: contributions from São Paulo
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2024.e99375Keywords:
Early Childhood Education, Public Policy, Social MovementAbstract
At its first assembly of 2024, held on January 20, the São Paulo Forum for Early Childhood Education (FPEI) brought together teachers, researchers, representatives of organizations and social movements to debate the challenges and prospects for early childhood education in Brazil in times of democracy. We will present this debate as a stage play, as if it could be adapted and re-enacted on other stages. The questions raised in this debate remain open so that new characters can act to defend the rights of children and Early Childhood Education and Care (ECEC) and pre-school teachers in Brazil.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.