Discursive representations of environmental education: an analysis in scope of university extension
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2016v9n2p35Abstract
This text investigating the inclusion of environmental education (EE) in pre-service science teacher training via extension projects. The theoretical and methodological framework adopted was the of Critical Discourse Analysis, specifically the work of Norman Fairclough The aim of the study were to characterize discursive representations of EA in scope of two university extension projects who work with EA. In general, the texts of the two projects analyzed are present hybrid discursive representations of EA. Often the activities proposed in the texts were theoretically targeted by critics EA, seeking the empowerment of social actors, but using practical approaches disconnected from broader discussions of critical environmental education, focusing on technical and scientific content or behavioral changes
Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY