Writing in passages, infantes researchers, mathematics playing

Authors

  • Cláudia Regina Flores Universidade Federal de Santa Catarina
  • Mônica Maria Kerscher Universidade Federal de Santa Catarina
  • Bruno Moreno Francisco Secretaria Municipal de Educação de Florianópolis

DOI:

https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n3p129

Abstract

This article is written in passing that look at infant researchers who play with a way of researching and a way of writing this: a written of research and a research of written. We open ourselves to poetry to do, to tell and to write research in mathematics education, seeking to weave a writing mode that offers more thoughts than foundations. Thoughts that in its beginning may be nothing, although it is only in this way that we are determined to write a research so-called academic.

Author Biographies

Cláudia Regina Flores, Universidade Federal de Santa Catarina

Licenciada em Matemática pela Universidade Federal de Santa Catarina. Mestra e Doutora em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina. Pós-doutorado na Universidade da Carolina do Norte-EUA e na Universidade Católica de Lovaina-Bélgica. Professora Associada no Centro de Ciências da Educação, no Departamento de Metodologia de Ensino da Universidade Federal de Santa Catarina. Professora credenciada no Programa de Pós-Graduação em Educação Científica e Tecnológica da Universidade Federal de Santa Catarina. Professora Pesquisadora Produtividade CNPq.

Mônica Maria Kerscher, Universidade Federal de Santa Catarina

Licenciada em Matemática pela Universidade Federal de Santa Catarina. Mestra em Educação Científica e Tecnológica pela Universidade Federal de Santa Catarina. Doutoranda em Educação Científica e Tecnológica pela Universidade Federal de Santa Catarina.

Bruno Moreno Francisco, Secretaria Municipal de Educação de Florianópolis

Licenciado em Matemática pela Universidade Estadual do Paraná. Mestre em Educação Científica e Tecnológica pela Universidade Federal de Santa Catarina. Professor da rede municipal de educação de Florianópolis em nível Fundamental e Médio.

Published

2018-12-12

Issue

Section

Edição temática