Individual classroom experiences: a sociocultural comparison for understanding efl classroom language learning

Authors

  • Laura Miccoli Universidade Federal de Minas Gerais.

Abstract

This paper compares the classroom experiences (CEs) of two university students in their process of learning English as a foreign language (EFL). The CEs emerged from individual interviews, where classroom videos promoted reflection. The analysis revealed that cognitive, social and affective experiences directly influence the learning process and that those which refer to setting, learner’s personal background, beliefs and goal influence the learning process indirectly. The analysis also revealed the singularity of some of these CEs that led to their categorization as individual CEs (ICEs). When comparing the ICEs of the two participants, the importance of a sociocultural analysis of the classroom learning process becomes evident. We conclude with an analysis of the value of sociocultural theory in the study of classroom EFL learning and with the implications of this study for teachers and researchers.

Author Biography

Laura Miccoli, Universidade Federal de Minas Gerais.

possui graduação em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (1980) , mestrado em Teaching English As a Foreign Language pela University Of California Los Angeles (1984) , doutorado em Educação pela University of Toronto (1996) e pós-doutorado pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2005) . Atualmente é Professor Associado da Universidade Federal de Minas Gerais, Consultor do Colégio Santo Agostinho, Membro de corpo editorial da Revista Desempenho, Membro de corpo editorial da Revista Brasileira de Lingüística Aplicada e Membro de corpo editorial da Linguagem & Ensino (UCPel). Tem experiência na área de Lingüística , com ênfase em Lingüística Aplicada. Atuando principalmente nos seguintes temas: Aprendizagem, Língua estrangeira, Sala de aula, Experiência, Visão e Alunos

Mais informações:Currículo Lattes - CNPq.

Published

2001-01-01

Issue

Section

Articles