The role of e-mail in the acquisition of english

Authors

  • Vera lúcia Menezes de Oliveira e Paiva Universidade Federal de Minas Gerais.

Abstract

This article examines the role of e-mail in the acquisition of English as a foreign language in the light of second language acquisition theories. Suggestions for integrating e-mail in the classroom and the judicious use of the genre are outlined before the presentation of some tools, such as discussion lists and forum. In addition, this paper presents a review of international e-mail projects available on the net, in order to give support to the conclusion that electronic interaction is an efficient tool to promote language acquisition in a foreign language-learning context.

Author Biography

Vera lúcia Menezes de Oliveira e Paiva, Universidade Federal de Minas Gerais.

Possui graduação em Português e Inglês pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (1971), graduação em Direito pela Universidade Federal de Minas Gerais (1973), mestrado em Inglês pela Universidade Federal de Minas Gerais (1987) e doutorado em Lingüística e Filologia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1991). Atualmente é professora titular da Universidade Federal de Minas Gerais e pesquisadora do CNPq. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Lingüística aplicada, atuando principalmente nos seguintes temas: aquisição de lingua inglesa, pesquisa narrativa, ensino de línguas mediado por computador, gêneros digitais. É uma das pioneiras em educação a distância na área de Letras. Foi presidente da Comissão de Especialistas em Letras da SESu/MEC (2000/2002) e presidente da ALAB (2000/2002).

Mais informações:Currículo Lattes - CNPq.

Published

2001-01-01

Issue

Section

Articles