Critical reading: integrating principles of critical discourse analysis and gender studies
Resumo
Reading has become the most important skill in EFL teaching in Brazil, if we consider factors such as students’ needs in our globalized contemporary society, institutional support, teacher demands and learning-teaching conditions in our elementary and secondary schools. The interest in reading can be observed in the large number of different publications in the area and in the priority given to it in the new national curriculum parameters for foreign language teaching. Besides, several master’s and doctoral programs in Applied Linguistics or Language Studies in Brazil include research in reading as one of their main areas, specially since the development of the National ESP Project in Brazil (Moita Lopes, 1996).Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2000 Viviane Heberle
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.