Ir para o conteúdo principal Ir para o menu de navegação principal Ir para o rodapé
  • Atual
  • Arquivos
  • Anúncios
  • Sobre
    • Sobre a Revista
    • Submissões
    • Equipe Editorial
    • Declaração de Privacidade
    • Contato
Buscar
  • Cadastro
  • Acesso
  1. Início /
  2. Arquivos /
  3. n. 38 (2000)

n. 38 (2000)

Publicado: 2000-01-01

Início

  • Inicial/Initial

    001-006
    • PDF

Introdução

  • Introdução

    Leda Maria Braga Tomitch
    007-014
    • PDF

Artigos

  • Critical reading and critical thinking The State of the Art

    Loni Kreis Taglieber
    015-037
    • PDF
  • Question-asking in brazilian portuguese reading comprehension textbooks

    Sara Oliveira
    039-056
    • PDF
  • Thinking aloud, talking, and learning to read: esl reading comprehension training in small cooperative groups

    Yael Bejanaro, Esther Klein-Whol
    057-081
    • PDF
  • Designing reading tasks to foster critical thinking

    Leda Maria Braga Tomitch
    083-090
    • PDF
  • Uma visão neo-gramsciana de leitura crítica: contexto, linguagem e ideologia

    Joanne Busnardo, Denise Bertolli Braga
    091-114
    • PDF
  • Critical reading: integrating principles of critical discourse analysis and gender studies

    Viviane Heberle
    115-138
    • PDF
  • Critical discourse analysis: towards a new perspective of efl reading

    Débora de Carvalho Figueiredo
    139-154
    • PDF

Resenhas

  • Davies, Florence (1995). Introducing Reading.

    Sonia Maria Gomes Ferreira
    173-177
    • PDF
  • Marton, Ference & Booth, Shirley (1997). Learning and awareness.

    Mailce Borges Mota Fortkamp
    177-182
    • PDF

Notes on Contributors

  • notas dos autores/notes of contributors

    183-188
    • PDF

Idioma

  • English
  • Português (Brasil)

Enviar Submissão

Enviar Submissão

Ilha do Desterro, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil. ISSN 2175-8026

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Mais informações sobre o sistema de publicação, a plataforma e o fluxo de publicação do OJS/PKP.