Languages for specific purposes: an experience with the teaching of reading for law students in the emergency academic period

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8026.2024.e99676

Keywords:

LSP, Reading, Emergency Academic Period, Law Course

Abstract

This paper aims to share an experience report with two English language subjects, part of the Bachelor's degree in Law, at a public university in the state of Rio de Janeiro. Given the characteristics of these subjects, this paper departs from considerations about the teaching of Languages ​​for Specific Purposes (LSP). The teaching experience reported here is composed of three phases: a) needs analysis and materials selection; b) realization of the pedagogic modules and c) evaluation. Thus, this paper stands out for bringing an experience faced during the emergency academic period, supported by technological resources and completely remotely driven. Although we are almost completely back to face-to-face activities by now, the teaching/learning experiences lived during this period can bring contributions to the new teaching practices of the post-COVID-19 pandemic period.

Author Biographies

Marcela Iochem Valente, Rio de Janeiro State University

Possui graduação em Letras com habilitação em Inglês e Literaturas de Língua Inglesa pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (2007); Mestrado em Literaturas de Língua Inglesa pela mesma universidade (2009); Doutorado em Estudos da Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (2013); e Pós-doutorado pelo PPGEL na mesma instituição (2024). É Professora Associada da Universidade do Estado do Rio de Janeiro, onde é Procientista e coordena dois cursos de Pós-graduação Lato Sensu: 1. Tradução em Língua Inglesa; 2. Linguística Aplicada: Inglês como Língua Estrangeira. Também atua como Coordenadora do Escritório Modelo de Tradução Ana Cristina César e como colaboradora do Mestrado e Doutorado em Enfermagem

Leonardo Jovelino Almeida de Lima, Rio de Janeiro State University

Possui graduação em Letras com habilitação em Língua Inglesa pela Universidade Federal do Pará (2018) e especialização em Literatura Inglesa pela Faculdade São Luis (2019). Também possui graduação em Ciências Contábeis pela Faculdade de Estudos Avançados do Pará (2011) e especialização em Finanças Empresariais pela Faculdade de Castanhal (2014). É Mestre em Linguística pelo programa em Letras da Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Atualmente, é Doutorando do programa de Pós-graduação em Linguística e Língua Portuguesa da Universidade do Estado do Rio de Janeiro

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Published

2025-02-05

Issue

Section

Language Studies

Categories