The role of French didactic books of the nineteenth century in the construction of dogmatic-instrumental conception of the Physics Education
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2008v25n3p507Abstract
This article deals with an inquiry on philosophical beddings of the Physics Education. From a research on French didactic books of the nineteenth century and the context of its publication it is looked to trace a vision of the ideas that had guided its authors and the construction of a model of scientific education that we will call dogmatic-instrumental view. These ideas had influenced the Brazilian scientific education.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >