Time, space and simultaneity: a question, in the XIX century, for scientists, artists, engineers and mathematicians
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2010v27n3p568Abstract
The study of Contemporary and Modern Physics in High School is an important proposal for a large number of scientific education researchers. In the past years, various papers discussed and presented results about the introduction of Contemporary and Modern Physics in Science classes. This paper discuss these subjects and propose an historical-philosophical approach for the study of the Special Theory of Relativity, so this way students could understand questions about these subjects which bring different reflections from the common sense students have learned.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >