Fragments of EPR paradox in a scientific divulgation excerpt: an exploratory survey of freshmen at university
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n1p53Abstract
Considering the well-documented pertinence in introducing topics of Modern and Contemporary Physics, especially of Quantum Physics, in High School, this study firstly presents an overview on the Einstein, Podolsky and Rosen paradox (EPR paradox), in an attempt to outline their possibilities for Physics teaching at school. Secondly, in order to probe these possibilities, guided by principles of Discourse Analysis by Michel Pêcheux, the research analyzes how first year students at University produce meanings on the subject, by reading fragments of a scientific divulgation text. Although most of the participants have reported difficulties in the short reading performed – which may be considered natural in view of the immediate production conditions, and the newness of the subject for them –, this experiment seems to have provided students increments/constructions in their reading on the subject.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >