A controversy around the scientific education: the supporters and critics of Constructivism
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n2p299Abstract
Some points of the controversy among the constructivists and critics are analyzed. We claim that the requirements of previous knowledge and self-learning attitudes are both in perfect conciliation with the cultural legacy acting on the learner, and with the needs of training and automatic procedures which can provide space for potentialities of more creative skills.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >