EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: reflexões sobre as aulas de exclusão
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2009n32-33p335Abstract
The objective of the study was toidentify, describe and interpret,attitudes of exclusion existentin Physical Education class andaspects that provide them. Theobservations were made with a 6ndgrade class of a private school inFlorianópolis, SC. Has drawn up aroadmap that included observationof possible aspects of exclusion,both in practice as teachers bythe students. The results showedattitudes of exclusion as possible:relations with the gender hierarchyof male, competitive attitudes andself-exclusion. They gave a sociallyimposed model. You should lookto these aspects and develop aphysical education in the process of otherness, with humanistic andintercultural perspectives.Downloads
Published
2009-01-01
How to Cite
TEIXEIRA, Fabiano Augusto. EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: reflexões sobre as aulas de exclusão. Motrivivência, Florianópolis, n. 32-33, p. 335–343, 2009. DOI: 10.5007/2175-8042.2009n32-33p335. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2009n32-33p335. Acesso em: 21 nov. 2024.
Issue
Section
Cientifique-se
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).