Conteúdos da Educação Física no Período Pré-Olimpíada de 2016: avanço?

Authors

  • Rafael da Silva Mattos UERJ

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p301

Abstract

The aim of this paper is to discuss the hegemonic discourse of sports content such as physical educacion. Before all the excitement right to host the Olympic Games in 2016, physicaleducation received a mission to prepare young athletes and future champions. But is this a advance in the physical education? Which contents are underestimated in favor of sports?

Author Biography

Rafael da Silva Mattos, UERJ

Licenciado em Educação Física pela Universidadedo Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Licenciando emFilosofia pela UERJ, Doutorando em Saúde Coletiva (CiênciasHumanas e Saúde) pela UERJ e bolsista do CNPq.Instituto deMedicina Social da Universidade do Estado do Rio de Janeiro(UERJ) e Instituto de Educação Física e Desportos da UERJprofmattos2010@gmail.com

Published

2010-07-15

How to Cite

MATTOS, Rafael da Silva. Conteúdos da Educação Física no Período Pré-Olimpíada de 2016: avanço?. Motrivivência, Florianópolis, v. 20, n. 31, p. 301–318, 2010. DOI: 10.5007/2175-8042.2008n31p301. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p301. Acesso em: 22 apr. 2025.