ORGANIZAÇÃO E TRATO PEDAGÓGICO DO CONTEÚDO DE LUTAS NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p36Abstract
The systematization of the topic/content of wrestling for the subject of Physical Education at school is a deficiency of this area of study. This fact is considered by some teachers as limited to the pedagogical treatment of such topic/content. We understand that it is possible to oppose such alleged limitation by considering: our understanding of the function of PhysicalEducation at school, a curriculumfor the suject, the time at school, and the characteristics of the student in every phase. Thus, this topic/content appears justified and can be organized by building a grounding so that future pedagogical interventions make its presence and study in the educational sphere possible.Downloads
Published
2010-07-09
How to Cite
NASCIMENTO, Paulo Rogério Barbosa. ORGANIZAÇÃO E TRATO PEDAGÓGICO DO CONTEÚDO DE LUTAS NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR. Motrivivência, Florianópolis, v. 20, n. 31, p. 36–49, 2010. DOI: 10.5007/2175-8042.2008n31p36. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p36. Acesso em: 9 mar. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).