ANÁLISE DE ESTRATÉGIAS METODOLÓGICAS DAS AULAS DE DANÇA IMPROVISAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA INFANTIL
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p66Abstract
This study is an action research that presents the different methodological strategies in the teaching of improvisationdance in physical education for children. To do this, it included the observation and recording of all given classes, in which 40 children about 5 and 6 years enrolled in a private schoolin Campo Grande-MS. From the data collection, it was verified that the methodological strategies for teaching the teachers were: dialogue (communication),motivation, arousal of curiosity(with supporting materials) and demonstration. In short, the teachers used various teaching strategies to enable the experience through dance improvisation.Downloads
Published
2010-07-09
How to Cite
Silva, Q., & Rosa, M. V. (2010). ANÁLISE DE ESTRATÉGIAS METODOLÓGICAS DAS AULAS DE DANÇA IMPROVISAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA INFANTIL. Motrivivência, 20(31), 66–78. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p66
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).