CONTEÚDOS DE EDUCAÇÃO FÍSICA: percepções dos professores da rede municipal de Cuiabá-MT
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2009n32-33p258Abstract
The research aims to identify howthe physical education teacherssystematize the class contents forthe 1st and 2nd cycle of basiceducation, understanding how theconstruction of this knowledge intheir planning works. It is a qualitativeresearch with the participationof 11 physical education teachersfrom Cuiabá, Mato Grosso State. Ingeneral, the joinning of all contentsworked by the teachers results isa systematic work for the inicialgrades, with several and specificcontents for each cycle. But individually,each teacher needs to supplementtheir work by offering othercontent not worked.Downloads
Published
2010-10-13
How to Cite
Kawashima, L. B. (2010). CONTEÚDOS DE EDUCAÇÃO FÍSICA: percepções dos professores da rede municipal de Cuiabá-MT. Motrivivência, (32-33), 258–279. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2009n32-33p258
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).