BODILY CULTURE AS AN OBJECT OF STUDY IN THE CURRICULUM OF ELEMENTARY SCHOOLS OF PARAÍBA STATE

Authors

  • Jeimison Araújo Macieira UFPB
  • Áurea Augusta R. Mata UFPB
  • Jorge F Hermida UFPB

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2011v23n36p111

Abstract

The article tries to do an overview of the discussions that are happening nationally inthe recasting of the Core Curriculum Benchmarks for Physical Education, placing it inthe states of Parana, Pernambuco, Bahia and, in particular, in Paraíba. Notes on thediscussions held in the states cited a tendency to build their curriculum frameworkshaving as object the Body Culture. This proposal is the development perspectiveomnilateral and affirms the historical and dialectical materialism as a theory ofknowledge. Recognizes the school as an instrument of struggle, to give evidence to abetter understanding of reality.

Author Biographies

Jeimison Araújo Macieira, UFPB

Mestre pelo Programa de Pós-graduação em Serviço Social da UFPB. Estudante de Filosofia da UFPB. Contato: jeimison89@hotmail.com

Áurea Augusta R. Mata, UFPB

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação na Universidade Federal da Paraíba; Professora de Educação Física da rede municipal de ensino de João Pessoa. Membro do Laboratório de Estudos e Pesquisas em Educação Física & Esporte e Lazer da Paraíba (LEPELPB/ UFPB). Contato: aureaaugusta@hotmail.com

Jorge F Hermida, UFPB

Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação na Universidade Federal da Paraíba;Doutor em Filosofia e História da Educação (UNICAMP). Líder do Laboratório de Estudos e Pesquisas em Educação Física & Esporte e Lazer da Paraíba (LEPELPB/UFPB). Contato: jorgefernandohermida@hotmail.com

Published

2011-01-01

How to Cite

Macieira, J. A., Mata, Áurea A. R., & Hermida, J. F. (2011). BODILY CULTURE AS AN OBJECT OF STUDY IN THE CURRICULUM OF ELEMENTARY SCHOOLS OF PARAÍBA STATE. Motrivivência, (36), 111–128. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2011v23n36p111