A new curriculum conception for the training of Physical Education teachers in Salvador-BA
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2014v26n43p118Abstract
The paper describes the scientific and academic exchange program between Brazilian and German researchers, with support from DAAD, CAPES and UFBA. Occurred between 2005 and 2014, the advisory project aimed to propose a restructuring of the curriculum of Physical Education / Sport Science of Federal University of Bahia, based on a perspective of training in pedagogy of human movement, through ten modules of experience and learning.Downloads
Published
2014-11-12
How to Cite
HILDEBRANDT STRAMANN, Reiner. A new curriculum conception for the training of Physical Education teachers in Salvador-BA. Motrivivência, Florianópolis, v. 26, n. 43, p. 118–132, 2014. DOI: 10.5007/2175-8042.2014v26n43p118. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p118. Acesso em: 5 apr. 2025.
Issue
Section
Seção Temática
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).