Discussion of gender in Physical Education classes: a systematic review

Authors

  • Naiara da Rocha Matos Universidade do Estado da Bahia (UNEB)
  • Geisa Silva Brasileiro Universidade do estado da Bahia (UNEB)
  • Rodolfo Teixeira Rocha Uuniversidade do estado da bahia (UNEB)
  • Jorge Lopes Cavalcante Neto Universidade do Estado da Bahia (UNEB, Campus IV)

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2016v28n47p261

Abstract

The aim of this study was to verify through systematic review the implications of the possible participation or / non-participation of girls in physical education classes. It is a systematic literature review conducted in CAPES Journal Portal databases and Lilacs, and in scientific journals Motrivivência and Physical Education Magazine. Initially it found a total of 260 articles, analyzed which have been titles, abstracts, and later the full article, only 07 being selected articles. Therefore,  us articles selected there is a strong built influence historically and rooted in society about girls' participation in physical education classes, these are considered less skilled for sports compared to boys, society, as well as school end up further enhance this male superiority.

Author Biographies

Naiara da Rocha Matos, Universidade do Estado da Bahia (UNEB)

Graduanda em educação física pela universidade do estado da bahia (uneb). curso de educação física do departamento de ciências humanas (dch).

Geisa Silva Brasileiro, Universidade do estado da Bahia (UNEB)

Graduanda em educação física pela universidade do estado da bahia (uneb). curso de educação física do departamento de ciências humanas (dch)

Rodolfo Teixeira Rocha, Uuniversidade do estado da bahia (UNEB)

Graduando em educação física pela universidade do estado da bahia (uneb). curso de educação física do departamento de ciências humanas (dch).

Jorge Lopes Cavalcante Neto, Universidade do Estado da Bahia (UNEB, Campus IV)

Departamento de Ciências Humanas, Universidade do Estado da Bahia (UNEB, Campus IV).

Published

2016-05-25

How to Cite

Matos, N. da R., Brasileiro, G. S., Rocha, R. T., & Cavalcante Neto, J. L. (2016). Discussion of gender in Physical Education classes: a systematic review. Motrivivência, 28(47), 261–277. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2016v28n47p261

Issue

Section

Porta Aberta