A FORMAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO FÍSICA E AS NOVAS DIRETRIZES CURRICULARES FRENTE AOS AVANÇOS DO CAPITAL
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This article develops a critical reflection on the Physical Education’s degree in Brazil. To reach this objective, the work is organized in three blocks: (1) initially, the main aspects of the development of this process are rescued, since its origins until the years of 1980; (2) after that, the determinative ones that had culminated in the fragmentation of the formation between major degree and bachelor degree, in Resolution 07/2004 (CES/CNE), are recovered; (3) finally, it searchs, in the conceptions of politechnic and omnilaterality, elements for the constitution of a process of the formation of Physical Education’s teacher in a against-hegemonic perspective to the interests of the capital. Key-words: world of the work, physical education, professional formation, polytechnic.Downloads
Published
2008-03-14
How to Cite
QUELHAS, Álvaro de Azeredo; NOZAKI, Hajime Takeuchi. A FORMAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO FÍSICA E AS NOVAS DIRETRIZES CURRICULARES FRENTE AOS AVANÇOS DO CAPITAL. Motrivivência, Florianópolis, n. 26, p. 69–87, 2008. DOI: 10.5007/%x. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/680. Acesso em: 9 mar. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).